Verslag 1. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen Helmus - WaarBenJij.nu Verslag 1. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen Helmus - WaarBenJij.nu

Verslag 1.

Door: Jeroen Helmus

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 November 2015 | Thailand, Bangkok

9136 km, in totaal 11 uur en 75 minuten gevlogen. Maar we zijn er: Bangkok, Thailand. Eerste indruk? Erg massaal, wat een mensenmassa. Niet normaal... Samen met goede vriend en reisgenoot hebben we 2 nachten heerlijk geacclimatiseerd in een 5 sterrenhotel, New Siam 2. Tijdens deze dagen wat rondgezworven door Khoa Sang Road en omgeving. De prijzen hier? Niet te doen, de welbekende tosti van SevenEleven kost bijvoorbeeld 25 baht, omgerekend: 0,64 cent. Spotgoedkoop hier allemaal. Nadat wij met een bootje over de Chao Phraya rivier zijn rondgeleid besluiten we om uit eten te gaan met 3 andere Nederlanders. Rijst met kip, man man man wat is dat lekker! De avond daarop zijn we overgehaald om uit te gaan. Iets wat je gedaan moét hebben in Bangkok. En wat was het gaaf, de kater was het zeker waard. Nu jullie dit lezen zijn wij ondertussen alweer in Ayutthaya (2 uur rijden vanaf Bangkok), ooit de belangrijkste stad van Thailand. 400 jaar lang is Ayutthaya namelijk de hoofdstad van Thailand geweest. Maar oké, genoeg geschiedenis, wat hebben we gedaan? We verblijven in het heerlijke (en goedkope) hostel Baan Lotus. Waar we via ons hostel een tuktuk tour hebben geboekt. Een 3 uur durende tour langs alle belangrijke bezienswaardigheden, noem ze maar op en wij hebben ze gezien:
- Wat Phra Mahathat
- Wat Yai Chaya Mongkol
- 2 verschillende tempels
En ga zo maar door.
Morgen gaan we kijken voor een kaartje voor de nachttrein naar Chang Mai. 'En wat nou als de nachttrein vol zit?' - 'Dan verblijven we nog een nachtje in Baan Lotus man! We hebben nog 3 maanden en 1,5 week!' Het leven is zo makkelijk hier. Totale vrijheid, laat de komende maanden maar komen!