Reisverslag 2 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jeroen Helmus - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jeroen Helmus - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2

Door: Jeroen Helmus

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

23 November 2015 | Laos, Luang Prabang

Ik ben misschien te laks met het dagelijks bijhouden van onze activiteiten, daarom ben ik zo laat met blog nummer 2. Ik maak zoveel mee dat ik het (bijna) vergeet allemaal!

But heeeere we go:
Nadat wij met de nachttrein zijn aangekomen in Chiang Mai gaan we met de plaatselijke tuktuk naar Deejay Backpackers op aanrader van Jolien, die wij in het begin van onze reis hebben ontmoet in Bangkok. Deejay Backpackers is een hostel met alles voor de jonge reiziger; zwembad, hangmatten, harde muziek en natuurlijk een biertje/mix drankje wat je aan de bar kunt bestellen.
Het enige wat ik zelf moest doen was in de hangmat gaan liggen met een biertje, luisterend naar de heerlijke muziek en mijn knopje met 'chill modus AAN' vinden (ja het leven van een backpacker is zwaar.. We know..).

Nadat wij schandalig hard hebben 'gechilld' in Chiang Mai is het tijd om onze reis voort te zetten. En na alle verhalen van andere backpackers kan het ook bijna niet anders: Pai. Hét hippie dorp van Thailand wat 3 uur is verwijderd van Chiang Mai, waar het altijd relaxed is.

De hoofdstraat van Pai staat s'avonds helemaal vol met kraampjes waar je je óf helemaal vol kan eten aan alle bekende en onbekende lekkernijen óf je kan je helemaal suf kopen aan kleding/sieraden/tasjes/schoenen en noem het maar op.
Daarnaast hebben ze bijna overal waar je kunt eten en/of drinken een gedeelte waar je kunt zitten op de grond, op een kussentje. Bij Boom Bar (ons favoriete tentje) hebben ze zelfs een klein kampvuurtje midden in het café.

Ook hebben wij 2 dagen een scooter gehuurd, waar we in totaal 12 uur lang mee hebben gereden. Wat was dat gaaf! Dat was voor mij wel echt het gaafste wat ik hier tot nu toe heb gedaan, wat een ervaring! En wat hebben we veel gezien:
- Waterval
- White Boeddha
- Hot water spring
- Pai canyon

Kortom: Pai, dank je wel voor de 4 geweldige dagen!

Next stop: Chiang Rai. Met een kleine tussenstop in het oude vertrouwde Chiang Mai reizen we door naar de volgende stad, Chiang Rai. Wat helemaal in het noorden van Thailand ligt. In deze stad bezoeken wij de Wat Rong Khun, beter bekend als 'The White Temple'. Deze prachtige witte tempel staat symbool voor de reinheid van Boeddha. Hoe oogverblindend wit de buitenkant is, zo puur goud is de binnenkant van de tempel.

Zodra we terug zijn in ons hostel boeken we meteen de tickets voor de voor ons zo geheimzinnige 'slowboat' die ons via de Mekong rivier naar Luang Prabang, Laos zal brengen. (Het enige wat wij weten is dat de tour 2 dagen duurt, dat we overnachten in Pak Beng en dat het prachtig schijnt te zijn).

Op 21 november is het zover, de dag dat Thijs en Jeroen Thailand verlaten om Laos te betreden. Na een lange/hobbelige busrit naar de grensovergang en het wachten in verschillende rijen voor de aanvraag van een visum mogen wij eindelijk legaal Laos binnentreden.
Aan de andere kant van de grens wacht vervolgens weer een nieuw busje op ons die ons naar de slowboat zal brengen.

Terwijl jullie dit lezen zijn wij al aangekomen in Luang Prabang en zitten wij lekker in ons hostel na te genieten over de tour, want wat was het prachtig.. Het beboste landschap, enorme keien en de reusachtige bergen.. Het is niet te beschrijven in woorden..

Maar mocht je ooit naar Laos willen: de boottocht over de Mekong is een absolute aanrader!

Ik zal vanaf nu proberen om mijn blogs met meer regelmatig te uploaden, we'll keep in touch!